דון מיגל רואיס מציע בספרו "4 ההסכמות" – 4 הסכמים חדשים שיסייעו לנו להחליף את ההסכמים שמחלישים אותנו..

(מבוסס על הסכמים בכל תחומי החיים שאנו מתחנכים עליהם, מפנימים והם הופכים להיות חלק מהאישיות שלנו, זה מקור האמונות המגבילות שלנו הגוזלות מאיתנו את השמחה ויוצרות סבל מיותר)

1. "שמרו על טוהר המילה" – המילה היא הכוח העומד לרשותנו. מילה היא הוצאה לפועל. מילים יכולות לבנות ולהרוס עולמות שלמים.

2. "אל תיקחו שום דבר באופן אישי" – שום דבר ממה שאנשים עושים, לא נעשה בגללנו אלא בגללם! מתוך העולם שלהם, הצרכים המניעים שלהם ולא שייך אלינו בכלל..הם בלבד אחראים לו, הוא שלהם. ברגע שאנחנו לא לוקחים אישית אנחנו מחוסנים מחיי סבל. אם אדם אחר מכאיב לכם, הדבר הטוב ביותר עבורכם הוא להתרחק ממנו…זו הימנעות מכניסה לגיהינום!!!

3. "אל תניחו הנחות" – קיימת בנו נטייה להניח הנחות לגבי כל דבר, והבעיה היא שאנחנו חושבים ומאמינים שהן אמת וזה יוצר המון בעיות. בני אדם נוטים להניח שהם יודעים מה חשים או חושבים אנשים אחרים, ובהתאם לכך הם מקבלים החלטות שגויות. כל מאבקי השליטה בין בני אדם מקורם בהנחת הנחות.

4. "עשו תמיד כמיטב יכולתכם" – זהו ההסכם המאפשר לשלושת הקודמים להפוך להרגלים מושרשים. לעשות כמיטב יכולתנו פירושו לעשות את המקסימום שאנחנו מסוגלים, ואז לא תהיה לנו סיבה לשפוט את עצמנו ולא נסבול מרגשי אשמה, ותמנעו מהלקאה עצמית. זו הרגשת שחרור נהדרת…
יש הרבה חכמה בספר זה ועצות כה פשוטות שיכולות לחולל טרנספורמציה בחיים שלנו, אם רק נדע ליישם את 4 ההסכמות כדי לחיות חיים איכותיים ומלאים.
4

3

5