שם הסדנה – "סבת'וש- סבתאות בעידן החדש"
למי מיועדת: לסבתות צעירות , לסבתות ותיקות, לסבתות עובדות ולכאלה שפרשו מעולם העבודה, או מי שנמצאת בטרום סבתאות.
מטרת הסדנא: "סבתאות כיצד?"
• המקום המשמעותי של הסבתאות במשפחה סבים, סבתות, הורים ונכדים ומה שביניהם – מאפייני הסבתאות המודרנית והקשר הבין-דורי.
• כלים לסבתאות איכותית תורמת ונתרמת – מעורבות מול התערבות.
• השהייה עם הנכדים – מהתשה להנאה.
• תקשורת זורמת ואיכותית במשפחה לחיזוק הקשר סבים /סבתות/ הורים/ נכדים
סגנונות תקשורת.
• סבתאות – כמנוף וכהזדמנות לשיפור יחסים במערך המשפחתי.
מס' המפגשים: 5 מפגשים בני שעתיים כ"א.
מחיר: 400 ש"ח (עד 2 תשלומים).
על המנחות:
אילנה יהב – "אימון אישי רב תחומי" – בעלת תואר ראשון בחינוך. עסקה 25 שנים בהוראה וניהול. מתמחה בתהליכי שינוי חשיבה והנחיית סדנאות. בעלת ניסיון חיים עשיר ומקצועי ויכולות הכלה גדולות להעביר תהליכים אישיים וקבוצתיים.
התמחתה בטיפול בשיטת "המסע" לשחרור וריפוי בעיות רגשיות ופיזיות, התמכרויות, חרדות, פחדים, דיכאונות, טראומות ועד מחלות פיזיות, מגיל 8-80.
מיכל קליין-נגר– יועצת משפחתית ומדריכת הורים וצוותי חינוך, בעלת תואר שני בחינוך. עסקה 15 שנים בהוראה. כיום עובדת עם הורים וצוותים חינוכיים, מתמחה ביצירת שיתוף פעולה בין המשפחה למסגרת החינוכית. משתייכת לצוות היועצות של מיכל דליות.
עובדת עם הורים על שיפור האווירה בבית, תוך מתן מענה לצורכי הילדים והמשפחה.
סדנא חווייתית, בה נתנסה יחד ונחווה תהליכים ושינויים העוברים עלינו, ונבחן את סגנון הסבתאות שהכי מתאימה לנו.
הסדנא ייחודית ומבוססת על השתתפות פעילה של חברות הקבוצה, בעלת תוכן עשיר במגוון כלים ואמצעים הייחודיים למנחות.
הערה: ניתן להזמין מפגש אחד בודד כפעילות נפרדת בסלון ביתכם ולארח את חבריכם.
כמו כן ניתן להזמין כהרצאה בודדת כל אחד ואחד מהמפגשים, כולל הפעילות החווייתית.
תוכנית הסדנא:
מפגש ראשון: סבתוש..סבתאות בעידן החדש
• דמויות הסבתאות – עבר מול הווה.
• דמות הילד, דמיון ושוני – עבר מול הווה.
• איזה ילד הייתי ומה אמרו לי ש…. ואיך זה משפיע על הסבתאות שלי היום.
• פעילות חווייתית באמצעות קלפים: "נכון שאמרו לך ש.."
מפגש שני: תפקיד הסבתאות במשפחה
• סבתאות של חגים ושבתות.
• סבתאות מעורבת ופעילה בחיי היום-יום.
• איזו סבתא אני?
• מה עלי לעשות כדי לגשר על הפער? – פעילות חווייתית.
מפגש שלישי: דרכי חינוך מעכבות מול דרכי חינוך מקדמות
• דרכי חינוך מעכבות.
• דרכי חינוך מקדמות.
• פעילות חווייתית "להיפרד מהירושה".
• שינוי דפוסי התנהגות ואמונות מגבילות שאינן משרתות אותנו יותר.
מפגש רביעי: תקשורת מקרבות ובונה במשפחה – מול ההורים
• תיאום ציפיות ואיך להציב גבולות אישיים – סגנונות תקשורת.
• מודל אפר"ת.
• ניתוח סיטואציות מחיי היום-יום ודרכי תגובה ופרשנות אחרת – מחולק עפ"י גילאים.
• מראות ושיקופים.
מפגש חמישי: ההנאה שבהנעה – זמן איכות עם הנכדים: "זו ילדותי השלישית"
• השהייה עם הנכדים – מהתשה להנאה.
• רעיונות יצירתיים לזמן איכות משמעותי.
• תחנות של משחקים שונים ומגוונים לזמן איכות עם הנכדים, מחולק לגילאים.
• סיכום הסדנא ומשוב.