ילדים בגיל בית הספר עם ADHD…לקראת כיתה א'!!!!

החופש הגדול אוטוטו מסתיים לו, ההכנות בשיאן, וסף החרדה של ההורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז עולה וגובר…

על כתפי ההורים מונח עול חברתי כבד וסבל רב, כיוון שההורים יודעים שעל הילד יהיה לשבת במקום, להקשיב, להתרכז, לציית, לרסן התנהגות אימפולסיבית , לשתף פעולה, להיות מאורגנים ולבצע הוראות – כמו גם לחלוק, לשחק יפה, וליצור קשרים נעימים עם ילדים אחרים – היא  תנאי הכרחי וחשוב מאין כמוהו להצלחת הילד בלימודים…

בנוסף, אין זה מפתיע שרוב הילדים עם ADHD מזוהים כבעלי התנהגות חריגה בהיכנסם למערכת החינוך, ובמיוחד לכיתה א'.

ADHDכיתה א

התמודדות הילדים עם תחילת שנת הלימודים

עכשיו ההורים יצטרכו להתמודד לא רק עם בעיות ההתנהגות המתמשכות בבית, אלא גם לשאת בנטל של עזרה לילדם להסתגל לדרישות החברתיות של בית הספר, וכמו כן לסבול את התלונות /הערות של מורים רבים הרואים את בעיותיו של הילד בבית הספר כנובעות בלעדית מבעיות בבית או בכישורי החינוך של ההורים.

הטלת משימות ושיעורי בית על הילדים החל מכיתה א', מוסיפה לחץ על הילדים וההורים, בגלל הצורך לשבת תמיד עם הילדים. זמן הכנת השיעורים הופך לסיוט ולזמן עימות, במיוחד בהתמודדות עם מטלות הקריאה.

לעיתים קרובות ילדים עם ADHD יפגינו התנהגות בלתי נסבלת, מפני שהינם מתוסכלים, יותר מילדים רגילים, הם נסבלים בקושי או נדחים על הסף מתוך פעילויות חברתיות כגון מועדונים, שיעורי מוסיקה, ספורט ותנועות נוער..

החוסר יכולת ליצור כישורים חברתיים גורמת לירידה דרסטית בביטחון העצמי ובדימוי העצמי של הילד והם הופכים להיות מבולבלים בשל הימנעות בני גילם מחברתם, או עושים מאמץ גדול כדי להתחבב על אחרים ולזכות בהערכה חיובית יותר.
הרבה ילדים יאשימו את הוריהם, מוריהם או בני גילם במצבם…

בתחילת שנת הלימודים המוטיבציה של הילדים גבוהה והם מצליחים יותר בלימודים, אך השליטה על התנהגותם מדרדרת לאחר זמן מה..כי יש להם 2 בעיות עיקריות:

1. ההספק שלהם נופל מזה של ילדים אחרים וכך יש להם ציונים נמוכים יותר ועלולים להישאר כיתה.
2. רמת היכולות שלהם גם היא קצת מתחת לאילו של ילדים ללא ADHD

הבשורה הטובה היא שניתן לעזור לילדים האלה להתגבר על התסכולים שלהם, לטפל בבעיות הרגשיות שלהם (במגוון שיטות וטכניקות וללא ריטלין) ולבנות תוכנית עבודה שמותאמת להם אישית, כדי שימצא את החוזקות שלו ויהיה מסוגל, בזכות העזרה, להתמודד עם האתגרים שעומדים לפניו: בבית, בכיתה, עם חברים, עם המשפחה המורחבת וכו'…

טיפול ממוקד מוריד את הלחץ והדאגה מכתפי ההורים המודאגים, נותן להם מרווח נשימה ומקל עליהם את ההתמודדות עם הילד, רק שיתוף פעולה אמיתי בין ילד-הורים-בית הספר יניב פירות משמעותיים…

אני באה מתחום החינוך ומביאה ניסיון של 25 שנה, וגידלתי בן עם הפרעות קשב וריכוז קשות
מוזמנים למפגש היכרות בו תקבלו פרטים נוספים על שיטת העבודה שלי.
אשמח להיפגש אתכם
אילנה יהב – אימון אישי רב תחומי