ברנדון בייס, יצרה רשימה של 16 שעורים משני חיים, כדי לעזור לכם להישאר "במקום טוב". קצת השראה שתזכיר לכם מי אתם באמת ואיך לחיות קרוב לעצמכם. תהנו!

1. הפסיקו את החיפוש
אתם כבר חופשיים ושלמים לחלוטין. המהות שלכם היא רחבה ונרחבת, והמודעות המוארת אותה אתם מחפשים כבר נמצאת כאן, קוראת לכם לשוב הביתה אל עצמכם… מיד עכשיו!

"דעו שמי שאתם הם מבריקים, יקרי ערך, נפלאים. המהות הזו זורחת בכולנו, כולנו יהלומים".
אין שום דבר שאתם יכולים לעשות כדי להגיע לחופש הזה, פשוט שחררו… הוא כבר כאן… זה מי שאתם באמת.

2. אהבו את עצמכם, את כולכם, גם את החלקים הסמויים.
כשאתם מוכנים להקרין את אור האהבה על חלקים בכם שאינכם גאים בהם – על חלקים שאינם מקובלים, אינם אהובים, על הרגשות שאינם רצויים, אל תוך הפינות האפלות של נשמתכם – האהבה תפוגג אותם, תחבק אותם, עד שתישארו האהבה עצמה ואין בלעדה. האהבה עולה כשאתם חושפים הכל.

3. סליחה היא המפתח לחופש פנימי
לעיתים קרובות אנחנו טועים ומאמינים שאנחנו סולחים לאנשים אחרים למענם, אבל האמת היא, שכשאנחנו סולחים, אנחנו משחררים את תודעת הסיפור כולו שבו נאחזנו ואותו טיפחנו, וכשהוא נעלם, אנחנו אלה שיוצאים לחופשי.
כוח הריפוי של הסליחה הוא חזק במיוחד, הוא מרפא גוף. הוא מרפא חיים. הוא מרפא מערכות יחסים, הוא יכול לרפא אומות שלמות. וגם זו באמת מתנה שאתם יכולים לתת לעצמכם.

4. הקשיבו ללבכם
אף אחד לא יכול לומר לכם מה הכי טוב בשבילכם. הקשיבו ללב שלכם, הוא יודע מה הפעולה המושלמת בה יש לנקוט. כשאתם מרגישים לכודים, סמכו על החכמה הפנימית שלכם שתדריך אתכם, פשוט סמכו עליה – והרפו.

5. הקשיבו לגופכם
לפעמים אנחנו מתעסקים עם המבוכה של המיינד. המיינד הוא מקום ערמומי לשהות בו, הוא משתנה ללא הרף. הפסיקו לחפש את התשובות במיינד. במקום זה, מקמו את התשובות בגוף שלכם, הגוף הוא הברומטר של הנשמה שלכם. אם יש לכם שאלה – שאלו, נשמו אל קדמת גופכם והקשיבו. הגוף לעולם אינו משקר.

6. אתם אחראים על האושר שלכם
כשאתם מאמינים שהאהבה והאושר שלכם תלויים במישהו או משהו חיצוני לכם, אתם עושים את הטעות שהאושר שלכם מגיע מהמכונית החדשה שרכשתם, או הנעליים או החופשה המופלאה, אבל כל אלה הם בעצם ביטוי לאושר שלכם, לא הגורם לו.
לעיתים קרובות אנחנו משתוקקים לאהבה חובקת-כל, מחפשים אותה אצל אחרים, הופכים לכפייתיים ואפילו מתמכרים לחיפושים שלנו. או אז אנחנו מאשימים אחרים במה שאנחנו מרגישים, על שאיכשהו הם לא ממלאים את הצפיות שלנו והחוקים שלנו. אנחנו חותרים להיות יותר נאהבים, משתוקקים לתשומת הלב שנדמה לנו שאנחנו אמורים לקבל, ויוצרים ע"י הכל תחושת נפרדות ובדידות.
שחררו כל אהבה בין-אישית, איש אינו יכול למלא אתכם, אתם מספיקים כמו שאתם, שלמים, מלאים. ברגע שתכירו שהאהבה הזו אינה יכולה להיעלם, אז כל האפשרויות פתוחות בפניכם. היו מוכנים לשמוט את ההגנות, להיות חשופים, פגיעים והניחו לאהבה הנרחבת הזו שאינה הולכת או חוזרת, ותמיד כאן להנחות אתכם.

7. המחשבות שלכם חסרות משמעות
טבעו של המוח החושב הוא פחד, ספק ושיפוט – זרם של מילים, צלילים ותמונות מהדמיון העוברים דרך התודעה. המשמעות היחידה שיש להם היא הסיפור, זו משמעות שאנחנו מכניסים בהם. לא אמיתי!! הניחו לכל המחשבות – הן אינן מעניינכם, אל תצמידו להן שום משמעות. תנו להן לחלוף אנה ואנה, ואז תגלו את מה שנשאר מבלי שהמחשבות יגעו בו.
8. קבלו שיש סיבה לכל מה שקורה
דעו שכל המתרחש עכשיו בחיים שלכם הוא מושלם, קבלו שיש סיבה לכך, הרפו! ושחררו את המבנים המנטליים שהמיינד שלכם יוצר. הקבלה מביאה לפעולה נכונה ומיטיבה.
כשהווייתנו קורסת אל תוך מחשבה או סיפור של ה"אני" ו"החיים שלי" או נתפסת למלכודת הבלתי פוסקת של המיינד ושל הניסיון להבין, אנחנו נהיים ממש הדבר בו אנחנו ממוקדים. פשוט היפטרו מהסיפור. הפסיקו לשאול למה. הפסיקו לנסות לפענח. הפסיקו להאשים. הפסיקו את המרוץ המטורף. פשוט הפסיקו!

9. הביעו אסירות תודה
הקדישו רגע לשים לב מה יש מסביבכם! כשאתם מבחינים ואתם אסירי תודה על כל מה שסביבכם – האהובים שלכם, הבריאות שלכם, היכולת לראות, להריח, לשמוע, לגעת, הקריירה שלכם, הבית שלכם, היכולת שלכם לנשום – זה פותח פתח, חלון אל החסד. כשאתם לוקחים את הזמן לעצור, ולהיות ממש נוכחים, כל חוויה בחיים היא הזדמנות לצלול אל אסירות התודה.
כשאתם מקיצים בבוקר, הקדישו קצת זמן להתבונן סביבכם, ברכו את היום החדש בעיניים רעננות, וחוו את החסד שסובב אתכם.
שאו תודות מכל הלב על יום נוסף שבורכתם בו עם מתנות אלו שלא תסולאנה בפז.
זכרו שהכל בהשאלה, אתם רק משגיחים, מתנות אלו לא היו אף פעם שלכם, הן ניתנו בהשאלה, הכל בהשאלה

10. וותרו על הצורך לדעת
האם עולה לאחרונה 'הצורך לדעת'? האם ביליתם את זמנכם בניסיון לפענח את מסתורי החיים? וותרו על הצורך לדעת. אם המוח החושב שלכם יכול היה לפענח ולהבין דברים, הוא היה עושה את זה כבר מזמן… החיים הם מסתוריים, בלתי ידועים ואלוהיים. היו מסופקים מפשוט לנוח בקרב המסתורין.

11. שחררו את ההיאחזות
את החופש אפשר לחוות אך ורק מתוך הריקנות של אי-ההיאחזות: אי-היאחזות באידיאלים, אמונות, וידע נרכש, כל אלו הם פשוט מבנים מנטליים שנבנו מניסיונות העבר, והם מסיטים את תשומת הלב שלכם ממה שכאן עכשיו – המודעות שלכם לגבי הרגע הזה.
כשאתם בוחרים לשחרר את כל מה שאתם חושבים שאתם יודעים, נותנים לכל הפילטרים ליפול, אז המודעות הזו היא כל מה שנותר.

12. הפסיקו להיאבק. פשוט הרפו.
מה מונע בעדכם להיות נוכחים לחלוטין בכל רגע? הבחינו בתירוץ שאתם משתמשים להצדיק את היותכם לא-נוכחים. תנו לכל המחשבות שלכם לגבי עבר, עתיד, מה או איך, פשוט להירגע. שימו לב שהאסטרטגיות שלכם מוסטות ע"י התנועה הבלתי פוסקת של החיים. ממש שמעו את הדו-שיח של "אין לי זמן ויש כל כך הרבה דברים לעשות…"
כשאתם מפסיקים להילחם, נפטרים מהמשחקים, מרגיעים את המיינד, אתם מאפשרים לעצמכם להיות נוכחים לחלוטין. תנו לעצמכם את הרשות פשוט להפסיק!

13. החיים תמיד נותנים לכם הזדמנות שנייה
כל חוויה בחיים היא מורה שלנו. כל יום הוא התחלה חדשה, כל שעה היא פתיחה חדשה. כל שנייה היא הזדמנות שנייה שלכם.

14. לא חשוב כמה העניין עמוק , אתם יכולים לרפא את עצמכם.
לא משנה כמה עמוק הנושא, ולא חשוב כמה זמן נלחמת בו, האפשרות שתשתחרר ממנו לחלוטין קיימת בשבילך ושתחלים, תהיה חופשי ושלם .

15. כל התשובות נמצאות כבר בתוככם
האם אתם עסוקים בלחפש משהו " איפה שהוא שם"- אידיאל, גן עדן, נירוונה? ומה אם אין שום דבר להשיג או למצוא שם? כשאתם מפנים את תשומת הלב שלכם פנימה, אתם מבינים שאתם כבר נחים בתוך אוקיינוס של מושלמות, כלל האפשרויות, המודעות המוארת הזו.

16. אפשרו לעצמכם להרגיש באופן מלא
אומץ אמיתי הוא המוכנות להרגיש במלואו את מה שאתם מרגישים ברגע זה. אתם יכולים לנסות לברוח מהרגשות שלכם, אבל הם ישיגו אתכם בסופו של דבר. הם ירדפו וישיגו אתכם, עד שלבסוף תתייאשו מהמרדף. היו מוכנים לשבת בשקט, להיפתח אל הרגשות שלכם ולחוש אותם במלואם. תבחינו אז מה נשאר.

ברנדון בייס מחברת שיטת "המסע"